23
فوریه

انزال زود رس چرا اتفاق می افتد؟

انزال زودرس چرا اتفاق می افتد؟علت هرچه باشد، انزال زودرس می تواند بسیار خسته کننده باشد. اضطراب اغلب شایع ترین ریشه این مشکل است.

انزال زودرس همانطور که از نام آن پیداست، تمایل برای یک مرد به انزال با تحریک جنسی کم، معمولا قبل از شروع مقاربت جنسی و یا فقط پس از آغاز آن می باشد.

رایج ترین نوع اختلال عملکرد جنسی مردان، انزال زودرس در نظر گرفته است. طبق برآورد پزشکان،  بین 20 تا 30 درصد از مردان، در برخی از مراحل زندگی خود دچار انزال زودرس می شوند.

مردان با انزال زودرس در زندگی خود با یک معامله بزرگ از آشفتگی عاطفی روبرو هستند. آنها احساس ناراحتی، خجالت و عدم کنترل می کنند.

دلایل انزال زودرس

دو دلیل روانی و بیولوژیکی برای انزال زودرس وجود دارد.

علل روانی عبارتند از:

تجربیات جنسی اولیه ایجاد کننده یک الگو است که در آن رابطه جنسی به هیجان، اضطراب، و تقاضا به انجام سریع از ترس گرفتار شدن در ارتباط است. مردان خود دارای حساسیت فوق العاده و قادر به کم کردن سرعت و لذت بردن از  رابطه جنسی می باشند.

اضطراب در مورد عملکرد جنسی و یا در مورد دیگر مسائل زندگی است. این اضطراب می تواند باعث تحریک بیش از حد و در نهایت منجر به انزال زودرس شود.

نگرانی برای اختلال در نعوظ . مردان نگران دستیابی یا حفظ نعوظ هستند و ممکن است در ابتدا برای رسیدن به انزال عجله کرده و پس از آن مشکل گرفتن بدن خود را از این عادت دارند.

علل بیولوژیکی و دیگر برای انزال زودرس عبارتند از:

سطح هورمون غیر طبیعی

سطوح پایین سروتونین

وضعیت غیر طبیعی مؤثر بر سیستم انزال

مشکلات تیروئید

التهاب یا عفونت اندام های تناسلی، به طور خاص پروستات یا پیشابراه

آسیب به سیستم عصبی، که می تواند توسط تروما یا جراحی باعث شده باشد

استفاده از مواد مخدر

دیابت و / یا بیماری های قلبی عروقی

درمان انزال زودرس و مقابله با آن

مردانی که تجربه انزال زودرس ناشی از مسائل روحی و روانی را دارند، باید رفتار درمانی را در نظر بگیرند. چنین درمانی ممکن است شامل خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی باشد و با این روش به خودتان شانس بهتری برای به تاخیر انداختن انزال، یا برانگیختن شریک زندگی خود  قبل از رابطه جنسی را بدهید.

راه های دیگر برای درمان و یا مقابله با انزال زودرس عبارتند از:

روش توقف و شروع : مرد زمانی که احساس می کند به اوج نزدیک می شود، تحریک را کند می کند و یا کاهش می دهد.  لحظه ای متوقف شده و سپس مقاربت را از سر می گیرد.

فشار: مرد زمانی که احساس می کند به اوج نزدیک شده است، با حفظ فشار برای چند ثانیه، تا زمانی که نیاز به انزال می گذرد می تواند زمان انزال را به تاخیر بیندازد. . پس از 30 ثانیه دیگر، مرد و شریک زندگی خود می توانند به رابطه جنسی ادامه دهند. تکرار این می تواند به مرد آموزش دهد که بدن خود را به دور از انزال زودرس عادت دهد.

استفاده از کاندوم: کاندوم میزان تحریک مرد را کاهش دهد و به انزال طولانی تر او کمک کند.

دارو: داروهای ضد افسردگی و یا اسپری های تاخیری می تواند برای  به تاخیر انداختن ارگاسم یک مرد تجویز شود.