26
دسامبر

نشانه های ناتوانی جنسی چیست و بررسی دلایل آن

نشانه های ناتوانی جنسی چیست و بررسی دلایل آن، تعریف برای ناتوانی جنسی کمی در میان افراد متفاوت است، اما به طور کلی عدم توانایی در رسیدن و حفظ نعوظ برای مقاربت، در نظر گرفته می شود.

یک زن و یا مرد با توجه به اینکه او و یا همسرش به ناتوانی جنسی مبتلا باشند،

ممکن است  به بحث در مورد این موضوع تمایل داشته باشند.

بسیاری از انواع درمان در دسترس هستند، با این حال ارتباط خوب می تواند به پیدا کردن یک راه حل منجر شود.

معاینه فیزیکی توسط یک متخصص پزشکی اولین گام در تشخیص و درمان این اختلال پیچیده است. شکست برای درمان ناتوانی جنسی می تواند باعث مشکلات جدی در یک رابطه عاشقانه شود،

و می تواند در نهایت به مرگ آن منجر شود. نشانه های ناتوانی جنسی عبارتند از:

فقدان میل جنسی

فقدان میل جنسی یک نشانه از ناتوانی جنسی است. نشانه هایی از عدم تمایل شامل  نبوسیدن طولانی و یا عدم تماس فیزیکی دیگر است که اغلب عشقبازی در نظر گرفته شود.

نادیده گرفتن روابط جنسی خوب یا عدم تلاش در برقراری تماس نزدیک ممکن است نشان دهنده عدم میل جنسی باشد.

عدم درک علاقه جنسی در واقع ممکن است به دلیل استدلال اخلاقی، ترس از صمیمیت و یا ترس از خجالت باشد. علت نیز ممکن است به علت یک وضعیت پزشکی است.

نشانه های ناتوانی جنسی

ناتوانی در رسیدن به نعوظ

 از دیگر نشانه های ناتوانی جنسی، ناتوانی در رسیدن به نعوظ می باشد.

یک مرد ممکن است در فعالیت جنسی، تنها قادر به دستیابی به نعوظ باشد.

آلت تناسلی نرم باقی می ماند حتی اگر او به نظر می رسد جنسی تحریک شده است.

این وضعیت به عنوان اختلال در نعوظ شناخته می شود. او ممکن است تمام فعالیت جنسی خود را بکار گیرد و یا برای ایجاد لذت شریک زندگی خود از وسایل دیگر استفاده کند.

او ممکن است دچار خجالت، خشم و … شود و نخواهد  درباره این موضوع بحث کند. این موضوع می تواند دلیل علت پزشکی یا روانی داشته باشد.

نشانه های ناتوانی جنسی

عدم توانایی در حفظ نعوظ

دانشگاه کالیفرنیا در مرکز پزشکی سان فرانسیسکو توضیح می دهد که عدم توانایی در حفظ نعوظ در هنگام مقاربت است که به اندازه کافی از دیگر نشانه های ناتوانی جنسی است.

با این حال، نعوظ قبل از مقاربت و یا خیلی زود پس از شروع مقاربت اتفاق می افتد.

این علامت معمولا نشان می دهد که اختلال در نعوظ وجود دارد با توجه به یک علت روانی، از جمله استرس، گناه، ترس، خجالت و یا برخی از احساسات دیگر اتفاق می افتد.

مشکل در انزال

مشکلات انزال ممکن است از نشانه های ناتوانی جنسی باشد.

در اغلب موارد این انزال به زودی پس از انگیختگی اولیه یا انزال در عرض چند ثانیه از ورود به مهبل (واژن) یا مقعد اتفاق می افتد.

مرد ممکن است با خجالت یا خشم پاسخ دهد. مشکلات انزال اغلب نشان دهنده ناتوانی جنسی است که با توجه به یک علت روانی یا پزشکی رخ می دهد.