13
آگوست

امید متخصصان انگلیسی به “قرص آسم”

سلامت نیوز:
نتایج اولیه یک مطالعه حاکی از تاثیرگذاری یک قرص آزمایشگاهی است که به تسکین علائم در افراد بزرگسال مبتلا به آسم شدید کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی متخصصان انگلیسی دریافتند بیمارانی که از داروی Fevipiprant مصرف کرده‌اند کمتر در مجاری تنفسی خود دچار التهاب شده‌اند. همچنین در برخی بیماران که دچار نوع کنترل نشده آسم بودند با مصرف این دارو علائم بیماری‌ بهبود پیدا کرد.

موسسه خیریه آسم انگلیس اعلام کرده است این تحقیق نشان دهنده امیدبخش بودن این دارو بوده و باید با خوش بینی محتاطانه با آن مواجه شد.

در بسیاری از مبتلایان به آسم انتخاب شیوه درمانی صحیح می‌تواند علائم آن را کنترل کند اما در برخی افراد این بیماری با علائم مداوم و پیوسته همراه است.

در این مطالعه متخصصان انگلیسی به بررسی ۶۰ بیمار مبتلا به آسم شدید پرداختند که از اسپری‌های استروئیدی استفاده کرده و به طور مرتب تحت نظر پزشک بودند. به نیمی از بیماران قرص Fevipiprant برای مدت سه ماه کنار دیگر داروها تجویز شد و نیمی دیگر از این افراد تنها از داروهای معمول خود مصرف کردند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، متخصصان مشاهده کردند که مصرف این قرص موجب کاهش التهاب در سلول‌های خونیِ خلط بیماران و مجاری تنفسی آنها شد که این التهاب می‌تواند از نشانه‌های کلیدی آسم باشد