03
اکتبر

از بین بردن میکروب‌ های قوی بدون آنتی‌بیوتیک

از بین بردن میکروب‌ های قوی بدون آنتی‌بیوتیک

یک دانشجوی 25 ساله موفق به شناسایی روشی برای از بین بردن باکتری‌های مقاوم

به آنتی‌بیوتیک بدون استفاده از داروی بیشتر شده است. شو لام از دانشگاه ملبورن موفق شد

ابر میکروب‌ ها را با استفاده از یک پلیمر ستاره‌ای شکل در آزمایشگاه از بین ببرد که عملا

سلول‌ها را تکه تکه می‌کرد. این دستاورد می‌تواند نشانگر یک بازبینی کامل در چگونگی

رفتار جامعه پزشکی با باکتری‌های مرگبار باشد.در حال حاضر باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک مانند

استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متیسیلین سالانه 700 هزار نفر را از بین می‌برد. دانشمندان ابراز

نگرانی کرده‌اند که این تعداد ممکن است تا سال 2050 به 10 میلیون نفر برسد، از این رو به دنبال

راههایی برای مداخله پیش از بروز آسیب بیشتر هستند.لام در تحقیق خود که در مجله Nature Microbiology منتشر شده،

جزئیات مکانیزم «پلیمرهای پپتید ضد میکروب نانومهندسی‌شده» (SNAPPs) را توضیح داده است. این مکانیزم با هدف‌گیری

مستقیم، حمله و بی‌ثبات کردن غشای سلول‌های ابر میکروب‌ ها عمل می‌کند. این پلیمرها به اندازه کافی بزرگ هستند

که بر سلول‌های سالم تاثیر نگذارند. در روشهای رایج، سلول‌های سالم نیز تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب می‌بینند.

بدن ما بسیار شگفت انگیز است. روز به روز، کار – هضم کننده غذا، پمپاژ خون و اکسیژن، ارسال سیگنال های

دریافتی از مغز ما و خیلی بیشتر.را انجام می دهد

اما یک گروه از مهاجمان کوچک است که می تواند بدن ما رادچار مشکل کند که به این مهاجمان کوچک – به میکروب می گویند.

بعضی از بچه ها فکر می کنند  که میکروب اشکالات و یا cooties و یا چیزهای دیگر ناخالص هستند. در واقع، میکروب موجودات کوچک، و یا موجودات زنده،هستند  که می توانند منجر به بیماری شوند .میکروبها هسته اتم بسیار کوچک و اب زیر کاه که آنها را به بدن ما بدون اینکه متوجه خزش هستند وارد می شوند . در واقع، میکروب آنقدر کوچک است که شما نیاز به استفاده از یک میکروسکوپ برای دیدن آن ها دارید.

چه نوع از هسته اتم وجود دارد؟

میکروب ها در سراسر جهان یافت می شوند،و در تمام مکان ها یافته می شوند. چهار نوع عمده از میکروب ها  هستند: عبارت اند از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، و تک یاخته. آنها می توانند گیاهان، حیوانات، و مردم رو مریض کرده ، و گاهی اوقات آنهارا بیمار کند.

باکتری ها (بگو: BAK-تیر-EE-UH) کوچک، موجودات تک سلولی که از مواد مغذی از محیط خود را به منظور زندگی انتخاب می کنند. در برخی از موارد که محیط بدن انسان است. باکتری ها می توانند در خارج از بدن و یا در داخل بدن تولید مثل و به عنوان . برخی از عفونت است که باکتری ها می تواند باعث شامل عفونت گوش، گلو درد (التهاب لوزه و یا گلو)، حفره، و ذات الریه (بگو: جدید-MO-nyuh).

باکتری ها
باکتری ها

اما همه باکتری های بد است. برخی باکتری های خوب برای بدن ما هستند – آنها کمک به حفظ همه چیز در تعادل است. باکتری های خوب در روده ما زندگی می کنند و به ما کمک استفاده از مواد مغذی موجود در غذایی که می خوریم و مواد زائد را از آنچه که بیش از سمت چپ. ما نمی تواند بیشتر از یک وعده غذایی سالم و بدون این میکروب مهم یاور را! برخی از باکتری ها نیز توسط دانشمندان در آزمایشگاه مورد استفاده برای تولید داروها و واکسن (مثلا: وک-seens).

 

ویروس ها
ویروس ها

(بگو: VY-RUS-IZ) نیاز به داخل سلول به رشد و تولید مثل زندگی می کنند. بسیاری از ویروس ها نمی تواند زنده بماند بسیار طولانی اگر آنها در داخل یک چیز در زندگی مثل یک گیاه، حیوان، یا فرد نیست. هر چه یک ویروس در میزبان خود را به نام زندگی می کند. هنگامی که ویروس ها در داخل بدن مردم، آنها می توانند گسترش و افراد بیمار. ویروس ها باعث آبله مرغان، سرخک، آنفولانزا، و بسیاری از بیماری های دیگر. از آنجا که برخی از ویروس ها می توانید برای یک زمان کوتاه در چیزی شبیه به یک دستگیره و یا آشپزخانه زندگی می کنند، مطمئن شوید که به شستن دست های خود به طور منظم!

قارچ 

باعث عفونت پوست، ناخن و مو می‌شود. این عفونت شامل پنج مورد زیر است:

الف- پای ورزشکار: این عفونت قارچی باعث می‌شود که پوست بین انگشتان پا، خارش دار، خشک، پوسته پوسته و قرمز گردد. در برخی مواقع باعث تاول و ترک خوردن پوست می‌شود. اغلب افراد، در استخرهای شنا و سونا به این نوع عفونت قارچی مبتلا می‌شوند. اگر شما پس از تماس با پوست آلوده، دستان خود را نشویید، این آلودگی می‌تواند به دستانتان منتقل شده و در چین‌های کف دست و بین انگشتان دست گسترش یابد.

 

ب- عفونت ناخن: ناخن بدشکل، ضخیم  میکروب و به راحتی خرد می‌شود. عفونت ناخن معمولا با پای ورزشکار همراه است.

 

ج- عفونت قارچی کشاله ران : علائم این عفونت شامل خارش و بثورات پوستی قرمز در کشاله ران و مناطق اطراف آن می‌باشد. این عفونت غالبا در مردانی که زیاد عرق می‌کنند، دیده می‌شود.

 

د- عفونت قارچی بر روی بدن: این عفونت از حیوانات اهلی گرفته می‌شود. غالبا در مناطقی از بدن مانند شکم، دست و یا پا ایجاد می‌شود. علائم این عفونت شامل تکه‌های مسطح و حلقه‌ای قرمز رنگ می‌باشد که می‌تواند رشد کرده و گسترش یابد. این حلقه‌ها در لبه، پوسته دار و در مرکز مسطح می‌باشند.

 

ه- عفونت قارچی پوست سر : این عفونت غالبا در خردسالان ایجاد می‌شود. از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد و باعث ریزش مو و التهاب مناطق آسیب دیده می‌شود.

تک یاخته (بگو: طرفدار TOH-ZOH-UH) موجودات تک سلولی که عاشق رطوبت و اغلب بیماری ها از طریق آب پراکنده شده اند. برخی تک یاخته باعث عفونت های روده که منجر به اسهال، تهوع و درد شکم می شود.